
Tudta hogy...
... az ember hét éves koráig "tanulja", hogyan kell látni? Azért ilyen sok idő, mert szemünk, tőlünk körülbelül 80 cm-es távolságban egy tízforintosnak megfelelő méretű lyukon keresztül képes csak befogadni a külső információkat. Ezt a rengeteg apró képecskét rakja össze agyunk azzá, amit felnőve látunk magunk körül.
Miért fontos ez? Azért, mert környezetünket túlnyomórészt (~75%) szemünkkel érzékeljük, s így elménk egy összeomlasztott töredékvilág sémákba tákolt górcsövén keresztül láttatja velünk a világot, ami gondolkodásunkra erősen kihat.
... a "mentálhigiéné" kifejezést sok esetben nem jelentésének megfelelően használják az emberek? Mentális jelentése az, hogy értelmi, gondolkodásbeli. Amikor valaki mentalitásáról beszélünk, akkor egyértelműen gondolkodásmódját és nem a lelki világát boncolgatjuk. Arra a pszichológia a hivatott. A mentálhigiéné kifejezés leginkább egy gondolkodásbeli tisztaságot, a gondolkodás egészségét tartalmazza. Így mi mással is foglalkozhatna, mint ezzel?

... ha csukott szemmel tudunk írni, akkor rajzolni is tudunk? Ha írásban feléled egy rendszer, akkor rajzolás közben miért ne tenné ugyanezt? Mi akadálya lehet annak, hogy egy csukott szemes rajzban ne érvényesüljön a nem látással felszabaduló 75%-os információtöbblet?
Egy jó kérdésben ott a válasz.

... a látásban a téri figyelemnek van kiemelkedő szerepe, ami abból áll, hogy kijelöli azt az objektumot, amely a magatartást vezérli? Ez rögtön felvet egy fontos kérdést: a téri figyelem megszűnésével, vajon mi vezérli magatartásunkat?
Más szavakkal.
Csukott szemes írás közben mi vezérli az írófolyamatot?